Alla inlägg under april 2011

Av Linda Bjord - 22 april 2011 10:38

Japp, nu har vi minsann kunnat spåra igen. Så härligt. Myrisen har skött sig bra tycker jag nog. De två första spåren gick hon över en pinne men resterande spår har alla pinnar varit med hem. Däremot har det varit lite slagigt i en del vinklar men när jag håller ner tempot och kortar linan så går det bättre. Är tempot för högt blir det automatiskt lite slarv. Men att vara bromkloss är jag bra på.  


Nu ska det bli skönt med 4 dagars ledigt. Vädret ser ju ut att bli kanon så det blir nog till att vistas utomhus hela dagarna.   Nu ska jag faktiskt hänga ut en tvätt för första gången i år. Hur underbart är inte det!?

Avslutar med att önska alla en riktigt solig & GLAD PÅSK!     Söt-Myra 4 månader

Av Linda Bjord - 8 april 2011 18:46

Ja banne mig, är det inte våren som är på ingång. Idag blåser det visserligen halv storm men oj vad det tar på snön. Och oj vad jag gillar det!  


Vad har vi pysslat med sen sist då tro? Jo faktiskt en hel del hundträning. Har lyckats få till både uppletande och lydnad de senaste två helgerna. Millis har varit på oss som en hök i lydnaden och sett till att positionen i fria följet är rätt. Det tackar vi för.   Så himla nyttigt med någon som håller koll från sidan. Blir lätt att man belönar vid fel tillfälle. Det känns som vi är på rätt väg. Behöver fila en del på krypet också då det gärna blir skuttigt. Har anmält till en lägre tävling så nu blir det till att lägga i en högre växel. Skönt med ljusa kvällar nu så man även hinner träna vardagkvällar utomhus. I helgen ska vi försöka oss på årets första spår också. Blir till att leta upp något bra område där solen gjort sitt jobb. Det har ju utlovats strålande väder så kan det bli så mycket bättre? Nä, tror inte det. Nu blir det rastning av hundar och sedan TV-soffan med Peter Settman och Så ska det låta. Pensionärsfredag på Abborrberget alltså.   

Må så gott! Det ska vi!

  En bild från i höstas där de sitter på en......   JÄTTE-sten. Mina ögonstenar  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards