Alla inlägg under september 2011

Av Linda Bjord - 26 september 2011 21:08

motivation just nu. Näää, här händer inte mycket dessa dagar. Tränade lite lydnad i lördags eftersom jag återigen kom på tanken att tävla lydnad hemma på vår sista tävling för året. Men efter en titt i almanackan insåg jag att det inte kommer att bli av eftersom jag är på mässa den helgen. Så kan det gå. Blev ett spår i söndags efter att vi spårat på min kurs som jag håller. Och sååå himla fint hon spårade.  Lyckades ändå på något ställe gå över en pinne och det gör mig så trött. Fattar inte att det ska vara så svårt att få med sig alla någon endaste gång.  Är bra sugen på att börja träna sök men vi får väl se. Det var ju det där med motivationen oxå....

Idag blev det inte ens en motionsrunda. Fick bli en snabb rastning efter jobbet sedan fick hundarna ett varsitt ben. Så var de nöjda.   Imorgon ska syster och jag (och hundarna såklart) kämpa oss upp för slalombacken igen. Blir nog minst 3 rundor för min del. Ska försöka få upp Jessica 2 ggr..... Vi får väl se.   


Hörde en kul grej om fotbollslaget Fenerbache i Turkiet. De skulle få spela en hemmamatch utan åskådare då de misskött sig vid något tidigare tillfälle. Istället för tomma läktare kom man på att man kunde bjuda in kvinnor och barn som fick se matchen gratis. 41 000 kvinnor och barn under 12 år fanns på läktarna. När motståndarlaget presenterades och kom in på planen möttes de av jubel och hejja rop. I vanliga fall buas det mest..... Det hade tydligen varit en otrolig stämning. Det tycker jag var fantastiskt. Så himla tråkigt med huliganer som förstör för alla andra. Mitt bästa (och antagligen enda) fotbollsminne är från Camp Nou i Barcelona. Är ingen större fotbollsfantast men när jag fick tillfälle att gå på en match gick det ju inte att motstå. Och vilken stämning det var på arenan. Alltså det går inte att beskriva. Nästan så man blev religiös.  

Blev ju inte direkt sämre när Barca "öste" in mål.

Ja, det var en upplevelse. Nedan bildbevis från resultat tavlan. Lite mallig var man efteråt.



 

Till helgen ska vi faktiskt åka till Hagfors och träna lite räddning tillsammans med det gamla goda gänget. Det ska bli riktigt roligt. Har inte kört räddning på evigheter. Ska försöka att komma ihåg kameran och fota lite. Alltid kul med lite bilder. Bjuder på några gamla "räddningsbilder" så länge.

 

  Ali har fyndat!

     Och så oxå Myra.

Har nästan glömt bort hur kul det är med räddning......


På återhörande!

Av Linda Bjord - 11 september 2011 11:31

Ja det var väl fan vad det ska regna hela tiden. Träningsmotivationen är lika med noll. Vi motionerar oss hyffsat iallafall. Har återupptagit träningen i slalombacken. Har också inköpt ett par bungy pump stavar för att ge armarna en omgång också.   Fy fabian vad jobbigt det är men ack så nyttigt. Men lydnadsträningen ligger som sagt väldigt nere just nu. Hade en idé om att vi skulle starta lydnads II:an hemma den 18 september men misstänkte nog att löpet kunde komma ivägen. Och jodå, mycket riktigt. Lagom till sista anmälningsdag så drog hon igång. Och igår drog höglöpet igång så nu ser Ali på sin "lillasyster" med helt andra ögon än vanligt. Lustigt hur det slår om från en dag till en annan. I början tycker jag det är lite gulligt men jag vet att om några dagar är jag nog i en annan sinnesstämning. Fast han är ändå ganska duktig. Det kunde ju vara mycket värre.

  Bild från slalombacken förra året. Blää för snö.....

  Min lilla söt-böna. Också från slalombacken förra året.


Idag tror jag det får bli en slappar dag. Finns ju EN fördel med att det regnar. Man slipper att klippa gräset....

Må så gott!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards