Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Uppflyttad!!!

Av Linda Bjord - 5 juni 2011 22:59

Åhhh, hade skrivit ett långt och ingående inlägg om dagens tävling. Vad händer? Jo, skiten hänger sig och så var allt borta. Nåja, tur att jag är sååååå glaaaad idag  , så jag skriver om allt en gång till. Nej förresten inte allt. Nöjer mig med betygen:


Mina kommentarer i parentes.

Linförighet 8,5-7 (lite fladdrig här och där   )

Framförgående 8-7 (drar, men annars rätt ok)

Platsläggande 10-9 (tränger enl. ena domaren)

Inkallande 10-10

Krypande 8-8 (lite snett och sedan satte hon sig upp på TL kommando)

Apportering 7-7 (tappar och får ta om)

Hopp 10-10

Avstod platsen så 50p bort där


Påsläpp spår 10-10

Spår 8-8

Budföring 9-9


Totalt 461,5 p

Och ja jag är riktigt nöjd med min lilla svarta.   

Chansade på budföringen eftersom jag hade 2 pinnar borta i skogen och det gick hem. Fast vi inte tränat det på år och dar gick hon som en liten raket. Hade lite tur och fick bara ett skott då pistolen klickade på tillbakavägen.  


Spåren visade sig vara svåra idag. Torrt, blåsigt och mestadels på hygge. 

Av 11 startande var bara 3 kvar till lydnaden så en andraplacering med uppflyttning blev resultatet av dagens tävling.

Nu ska vi njuta lite av detta och sedan ska vi ägna sommren åt att träna framåtsändande. Eller hur Millis?


Imorgon tillbringas dagen på klubbens utställning.

Må så gott alla, det ska nämligen vi!

  Beauty AND Brain    


 
 
Lotta Puma Zäta Troja

Lotta Puma Zäta Troja

7 juni 2011 22:14

GRATTIS igen... vi är så stolta över er uppflyttning!!!!
Största KRAMEN

http://www.friden.de

 
Malin & Dima

Malin & Dima

8 juni 2011 15:03

Grattis igen!! Duktiga ni är! :)

Ps. jag har svarat på din fråga i min egen blogg ;)

Kramar Malin

http://wdima.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bjord - 13 augusti 2012 22:30

passar väl utmärkt som rubrik denna gång. Var ju ett tag sen sist. Vill iaf för min egen skull om inte annat få in resultatet från vår HKL spår som vi gjorde härom helgen. Uppladdningen blev ju inte helt optimal då lilla hunden 2 veckor innan skar up...

Av Linda Bjord - 8 april 2012 22:29


 Idag var vi i Forshaga och tävlade lydn. klass II. 165,5 p skrapade vi ihop och det räckte till en 2:a plats med 1:a pris. Såå himla skönt. Här kommer poängen:   Platsliggn. 9 FF 9 Läggande 9 Inkalln. 9,5 Rutan 5 Apportering 8 Hopp 8...

Av Linda Bjord - 25 mars 2012 20:01

  Ja, det blev Myra i torsdags den 22:e. Heeeelt otroligt vad fort tiden går. Det borde ju betyda att hon är vuxen nu men jag vet inte det jag. Exempel på att så inte är fallet: En uppspydd strumpa imorse. En utbajsad strumpa på promenaden nu ikvä...

Av Linda Bjord - 28 januari 2012 17:16


..har nu gått sedan min älskade lilla Ali fick somna in. Fortfarande gör det så himla ont i hjärtat att tänka på honom. Saknar honom sååå himla mycket.       Men livet  måste ju gå vidare. Tack och lov har jag ju det svarta lyckopillret som hj...

Av Linda Bjord - 20 november 2011 20:44


Ja, tänk vilka äventyr man kan råka ut för på en alldeles vanlig torsdag. Såhär gick det till: Var ute och rastade hundar i kyrkviken på lunchen när vi blev stoppade av personal från kyrkan. De frågade om vi visste någon med hund som kanske ku...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards