Alla inlägg under juni 2011

Av Linda Bjord - 19 juni 2011 17:19

Japp, igår var vi på utställning i Karlstad. När vi som bäst höll på att fixa med våran utställning nämnde Jenny att de hade en i Karlstad som hon anmält till. Och i ett svagt ögonblick skickade jag oxå iväg en anmälan. Känner att jag själv behöver träna på att ställa + att såklart Myra oxå behöver lite ringträning. Utifall att jag skulle få för mig att ställa något mer officiellt. Iallfall så räknade jag med att vi skulle göra vårat varv i ringen och sedan åka in till staden för lite shopping. Nu visade det sig att de andra flattarna inte dök upp så Myra blev BIR. Velade lite fram och tillbaka om jag skulle åka ändå men så påminde mig Jenny om vad jag tycker om folk som åker hem för tidigt på våran utställning......... Klart att det är tråkigt. Så jag stannade väl kvar och gick in i BIG final och blev då placerad som 4:a av ca. ett tiotal. Det var ju riktigt kul. Myra skötte sig jättebra och jag med tror jag.  

Domare var Elisabeth Wahlström. Såhär lyder kritiken:

Feminin 2-årig tik av utm. typ och storlek. 59,5 cm. (Mätstickan kom fram och det var ju bara kul.) Bra tänder o bett. Vackert utrycksfullt huvud. Mörka vackra ögon. (Lyckades nog vända henne mot skuggan för nog är de liiite ljusa) Bra ben o tassar. Välvinkl. fram o bak. Bra kors o svansansättn. Härliga vägvinnande rörelser från alla håll. Välvisad! (Mallig)


Det är vi nöjda med. Nu kanske vi har lite bättre självförtroende till nästa gång.

Jenny och hennes Am. Staff Dundra slog till och vann hela skiten. BIS!!!

Grattis till er. Hon är riktigt fin den damen. Tyvärr var vi inte kvar och såg detta för då hade jag äntligen dragit in till stan för min efterlängtade shopping. Eller till Bergvik rättare sagt. Blev några till par skor. Alltså jag fattar inte. Tror jag köper skor varenda gång jag åker iväg för att handla men jag har aldrig några att sätta på mig. Man kan ju undra om de försvinner ur garderoben på något mystiskt sätt.... Så måste det vara. På hemvägen svängde jag förbi Mc Donalds Mc Drive för att få lite Chicken Nuggets att knapra på under vägen hem. Är ganska många bilar framför så jag sitter väl lite i min egen lilla värld och funderar på lite av varje. Precis innan jag kommer fram till luckan så kommer jag på att jag inte sett någon menyskylt. Men strunt samma, jag vet ju vad jag vill ha. När jag kommer fram till tjejen i luckan så beställer jag mina Nuggets och hon säger lite vänligt: Nästa gång kan du beställa därborta, och pekar lite längre bort. Då kommer jag ju på att det är så man gör. Lägger sin beställning vid menyskylten där det är obemannat. Det har jag väl gjort hundra gånger innan men idag blev det visst hjänsläpp. Inte ens när jag tänkte på den där skylten slog det mig att det är där man beställer.    Så kan det gå. Jag fick iallfall min kyckling tillslut och kunde bege mig hemåt.

Närmast på programmet har vi en lydnadstävling inplanerad. Efter fiaskot i höstas gör vi nu ett nytt försök. Det blir en kvällstävling hemma den 6:e juli.

För övrigt tränar vi saktagående. Inte så himla skojsigt måste jag erkänna men vad gör man? Det finns väl inga genvägar.

Ha en bra vecka!

Avslutar med en bild på Snygg-Myra. (Något yngre)

 


Av Linda Bjord - 5 juni 2011 22:59

Åhhh, hade skrivit ett långt och ingående inlägg om dagens tävling. Vad händer? Jo, skiten hänger sig och så var allt borta. Nåja, tur att jag är sååååå glaaaad idag  , så jag skriver om allt en gång till. Nej förresten inte allt. Nöjer mig med betygen:


Mina kommentarer i parentes.

Linförighet 8,5-7 (lite fladdrig här och där   )

Framförgående 8-7 (drar, men annars rätt ok)

Platsläggande 10-9 (tränger enl. ena domaren)

Inkallande 10-10

Krypande 8-8 (lite snett och sedan satte hon sig upp på TL kommando)

Apportering 7-7 (tappar och får ta om)

Hopp 10-10

Avstod platsen så 50p bort där


Påsläpp spår 10-10

Spår 8-8

Budföring 9-9


Totalt 461,5 p

Och ja jag är riktigt nöjd med min lilla svarta.   

Chansade på budföringen eftersom jag hade 2 pinnar borta i skogen och det gick hem. Fast vi inte tränat det på år och dar gick hon som en liten raket. Hade lite tur och fick bara ett skott då pistolen klickade på tillbakavägen.  


Spåren visade sig vara svåra idag. Torrt, blåsigt och mestadels på hygge. 

Av 11 startande var bara 3 kvar till lydnaden så en andraplacering med uppflyttning blev resultatet av dagens tävling.

Nu ska vi njuta lite av detta och sedan ska vi ägna sommren åt att träna framåtsändande. Eller hur Millis?


Imorgon tillbringas dagen på klubbens utställning.

Må så gott alla, det ska nämligen vi!

  Beauty AND Brain    


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards