Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Vart tar tiden vägen....?

Av Linda Bjord - 9 oktober 2011 18:33

Ja, jisses vad det springer iväg. Skulle ju uppdatera efter förra helgen när vi tränat räddning och utlovade ju oxå lite bilder.... (Glömde kameran i bilen  )Träningen gick hur bra som helst. Körde Myra på 2 figuranter. En helt dold och en ganska öppen i ett ruinområde. Så jäkla tråkigt med skotten för jag tror hon skulle bli en utomordentlig räddningshund. Hon tycker det är såååå kul. Provade även lite markeringar med rulle. Inte i själva sökarbetet utan efteråt. Efter instruktörskursen insåg jag att det nog är så att hon är mest lämpad som rullhund. Har iallafall tänkt att börja med det och i värsta fall byta till skall sedan. Bättre åt det hållet än tvärt om. Vill ju inte ha en skrullhund   Tror iofs inte det blir några problem med rullen för hon fattade snabbt som busen. Det är mest jag som tycker det är lite omständigt. Ali fick oxå komma ut och skälla lite och det tyckte han såklart var toppen. Alla hundarna gick riktigt bra och det var verkligen skitkul att träffas och köra lite räddning igen. Hoppas det blir fler gånger.

Denna helgen har vi varit lite behjälpliga på klubbens barmarksdrag. Eller närmare bestämt igår. Jag stod som vägvakt och hejjade fram ekipagen som slet i de olika klasserna. Vet inte vad de heter officiellt men det cyklades, åktes kickbike och det sprangs. Om jag inte tyckte att det var så förfärligt jobbigt att springa, skulle det vara lite kul att prova på. Men jag känner mig verkligen som en elefant när jag springer. Sååå jäkla tung.....Men nå´n gång kanske.....

Idag har vi varit på mulleträff.   Vi har ju ett helt gäng som nyligen skaffat valp och de skulle träffas i skogen idag för gemensam träning. Blev inbjuden att hänga på fast jag inte har nå´n valp. Erbjöd mig att snabbt införskaffa en på blocket men hittade inget lämpligt.   Som tur var fick vi följa med ändå.

Lade ett spår på ca. 1100 m med 7+slut. Och idag så jäklar anamma fick vi med oss alla pinnar. Är sååå himla nöjd. Körde även ett upplet på halv ruta som gick helt ok. Så idag ligger myran på plus.  

Sen grillade vi lite korv och hade allmänt trevligt. Fick några bilder på det...

          

Fina lilla Igor snart 6 månader.


Och så några bilder på mina finaste....

        

Suddig bild men såååå fin hon är   


Ha nu en bra vecka! Det ska vi!


 
 
Ingen bild

Millis

10 oktober 2011 19:56

Tänk vad trevligt vi hade!! Fina kort. Vi får snart göra om det!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bjord - 13 augusti 2012 22:30

passar väl utmärkt som rubrik denna gång. Var ju ett tag sen sist. Vill iaf för min egen skull om inte annat få in resultatet från vår HKL spår som vi gjorde härom helgen. Uppladdningen blev ju inte helt optimal då lilla hunden 2 veckor innan skar up...

Av Linda Bjord - 8 april 2012 22:29


 Idag var vi i Forshaga och tävlade lydn. klass II. 165,5 p skrapade vi ihop och det räckte till en 2:a plats med 1:a pris. Såå himla skönt. Här kommer poängen:   Platsliggn. 9 FF 9 Läggande 9 Inkalln. 9,5 Rutan 5 Apportering 8 Hopp 8...

Av Linda Bjord - 25 mars 2012 20:01

  Ja, det blev Myra i torsdags den 22:e. Heeeelt otroligt vad fort tiden går. Det borde ju betyda att hon är vuxen nu men jag vet inte det jag. Exempel på att så inte är fallet: En uppspydd strumpa imorse. En utbajsad strumpa på promenaden nu ikvä...

Av Linda Bjord - 28 januari 2012 17:16


..har nu gått sedan min älskade lilla Ali fick somna in. Fortfarande gör det så himla ont i hjärtat att tänka på honom. Saknar honom sååå himla mycket.       Men livet  måste ju gå vidare. Tack och lov har jag ju det svarta lyckopillret som hj...

Av Linda Bjord - 20 november 2011 20:44


Ja, tänk vilka äventyr man kan råka ut för på en alldeles vanlig torsdag. Såhär gick det till: Var ute och rastade hundar i kyrkviken på lunchen när vi blev stoppade av personal från kyrkan. De frågade om vi visste någon med hund som kanske ku...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards