Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Bjord - 8 maj 2011 21:11

Jo, vi gjorde en start i LKL Spår förra helgen och det gick väl sådär..... Eftersom jag inte lägger plats eller kör budföringen så vet jag ju att vi har rejäl uppförsbacke redan från start. Men ville ändå göra en start för att kolla av lite var vi står och hur hon nu skulle funka när det var tävling. Förra året var hon ju rejält flurrig.  

Vi fick börja i skogen och efter ett kanonfint påsläpp tuffade vi iväg och gick länge, länge innan första pinnen kom. Misstänkte att vi nog missat nr. 1. Tyckte sedan att jag gick länge, länge med 3 pinnar och hann tänka att vi nog var rökta. Men så fick vi med oss två till och när hon hittade slutet kändes det ändå helt ok. Tyckte ändå att hon jobbat bra i spåret.

När jag värmde upp inför lydnaden fick jag en bra känsla och Myra höll fin kontakt med mig hela tiden. Likaså när vi gick in på planen och sedan hela linförigheten. Jag tyckte att hon gick sååå bra och var koncnetrerad på mig hela tiden. Kollade aldrig betygen men var supernöjd. (Det visade sig sedan att jag fick 7 & 7,5 vilket jag tycker var ursnålt. Ena domarkommentaren var Ngt. snett sitt. 2,5 p avdrag????) Fick 5 & 6 på framförgåendet tror jag. Hon gör det helt ok men drar kraftigt i kopplet. (Om hon sedan hade nosat, vänt upp och gnällt lite, vad hade poängen blivit då?) Platsläggandet och inkallningen betyg 9. Krypet 0! Hade väl nästan räknat med det då vi inte är helt klara med det momentet. Hon började bra men reste sig efter ca. 2m. På apporteringen tappade hon lite fokus och var på väg till TL så jag fick lägga på ett dk. Betyg 6,5. (tror jag) Hoppet en FET 0:a. Slarvar på återhoppet och tar avstamp på hindret. Så kan det gå. När jag sedan går av plan och sätter mig vid sidan av får jag frågan varför jag fick så dåligt betyg på linförigheten. Jag fattade ju inget alls eftersom jag inte sett betygen. De tyckte att hon gått kanon. Någon annan sade att vårat program sett jättetrevligt ut. Och det värmer ju. Nu är det ju domaren dom dömer och jag vet att man inte ser och hör allt vid sidan av men de var verkligen supersnåla. Och inte bara mot oss utan generellt. Det var vi många som var överens om.....   Nåja, lite nöjd är jag iallafall. Nu vet jag vad vi behöver jobba mer på. Och det är ju alltid bra.


Annars då? Lite spår, upplet, skottträning, cykling, simning och gud vet allt. Simningen är det Myra som står för. Vi kan inte gå i närheten av vatten utan att hon måste kasta sig i. Ibland stoppar jag henne såklart men hon har verkligen blivit en riktig vattensork.  

Jag har även hunnit med att pyssla lite i träddgården. Med betoning på lite. Alltså jag älskar verkligen att bo i hus och ha min alldeles egna trädgård att vara i. Men åh vad jag avskyr allt jobb det för med sig. Jag tycker att det är lite roligt att plantera fina blommor i lådor och urnor men jag avskyr rabatter och allt j-a ogräs. Damen som bodde här innan mig var av en annan uppfattning så i min trädgård finns en hel del rabatter med perenner och visst, det är ju trevligt att det kommer av sig själv men det måste ju skötas oxå. Tror Dagny skulle gråta om hon kom hit och fick se hur det ser ut nu.... Har iaf köpt lite fina blommor och planterat vid trappen idag. Vi får väl se om det blir frost och de stryker med.


Till helgen har vi våra årliga Elitspår tävlingar så det blir till att gå spår i dagarna två. Ska även hinna med ett 40-års kalas. Förväntar mig massor med gott att äta....

Lite bilder från vårt första spår för året. Känns som det var typ förra helgen. Tiden går så himla fort. Men den gör ju det när man har roligt sägs det.  

Ha en skön vecka alla!

  Här går man!

  Åt det här hållet va?

  Big nose!

  Söt nose!   

     I väntan på spåret.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards