Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Reeeegn.......

Av Linda Bjord - 11 september 2011 11:31

Ja det var väl fan vad det ska regna hela tiden. Träningsmotivationen är lika med noll. Vi motionerar oss hyffsat iallafall. Har återupptagit träningen i slalombacken. Har också inköpt ett par bungy pump stavar för att ge armarna en omgång också.   Fy fabian vad jobbigt det är men ack så nyttigt. Men lydnadsträningen ligger som sagt väldigt nere just nu. Hade en idé om att vi skulle starta lydnads II:an hemma den 18 september men misstänkte nog att löpet kunde komma ivägen. Och jodå, mycket riktigt. Lagom till sista anmälningsdag så drog hon igång. Och igår drog höglöpet igång så nu ser Ali på sin "lillasyster" med helt andra ögon än vanligt. Lustigt hur det slår om från en dag till en annan. I början tycker jag det är lite gulligt men jag vet att om några dagar är jag nog i en annan sinnesstämning. Fast han är ändå ganska duktig. Det kunde ju vara mycket värre.

  Bild från slalombacken förra året. Blää för snö.....

  Min lilla söt-böna. Också från slalombacken förra året.


Idag tror jag det får bli en slappar dag. Finns ju EN fördel med att det regnar. Man slipper att klippa gräset....

Må så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bjord - 13 augusti 2012 22:30

passar väl utmärkt som rubrik denna gång. Var ju ett tag sen sist. Vill iaf för min egen skull om inte annat få in resultatet från vår HKL spår som vi gjorde härom helgen. Uppladdningen blev ju inte helt optimal då lilla hunden 2 veckor innan skar up...

Av Linda Bjord - 8 april 2012 22:29


 Idag var vi i Forshaga och tävlade lydn. klass II. 165,5 p skrapade vi ihop och det räckte till en 2:a plats med 1:a pris. Såå himla skönt. Här kommer poängen:   Platsliggn. 9 FF 9 Läggande 9 Inkalln. 9,5 Rutan 5 Apportering 8 Hopp 8...

Av Linda Bjord - 25 mars 2012 20:01

  Ja, det blev Myra i torsdags den 22:e. Heeeelt otroligt vad fort tiden går. Det borde ju betyda att hon är vuxen nu men jag vet inte det jag. Exempel på att så inte är fallet: En uppspydd strumpa imorse. En utbajsad strumpa på promenaden nu ikvä...

Av Linda Bjord - 28 januari 2012 17:16


..har nu gått sedan min älskade lilla Ali fick somna in. Fortfarande gör det så himla ont i hjärtat att tänka på honom. Saknar honom sååå himla mycket.       Men livet  måste ju gå vidare. Tack och lov har jag ju det svarta lyckopillret som hj...

Av Linda Bjord - 20 november 2011 20:44


Ja, tänk vilka äventyr man kan råka ut för på en alldeles vanlig torsdag. Såhär gick det till: Var ute och rastade hundar i kyrkviken på lunchen när vi blev stoppade av personal från kyrkan. De frågade om vi visste någon med hund som kanske ku...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards