Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Inoff. utställning

Av Linda Bjord - 19 juni 2011 17:19

Japp, igår var vi på utställning i Karlstad. När vi som bäst höll på att fixa med våran utställning nämnde Jenny att de hade en i Karlstad som hon anmält till. Och i ett svagt ögonblick skickade jag oxå iväg en anmälan. Känner att jag själv behöver träna på att ställa + att såklart Myra oxå behöver lite ringträning. Utifall att jag skulle få för mig att ställa något mer officiellt. Iallfall så räknade jag med att vi skulle göra vårat varv i ringen och sedan åka in till staden för lite shopping. Nu visade det sig att de andra flattarna inte dök upp så Myra blev BIR. Velade lite fram och tillbaka om jag skulle åka ändå men så påminde mig Jenny om vad jag tycker om folk som åker hem för tidigt på våran utställning......... Klart att det är tråkigt. Så jag stannade väl kvar och gick in i BIG final och blev då placerad som 4:a av ca. ett tiotal. Det var ju riktigt kul. Myra skötte sig jättebra och jag med tror jag.  

Domare var Elisabeth Wahlström. Såhär lyder kritiken:

Feminin 2-årig tik av utm. typ och storlek. 59,5 cm. (Mätstickan kom fram och det var ju bara kul.) Bra tänder o bett. Vackert utrycksfullt huvud. Mörka vackra ögon. (Lyckades nog vända henne mot skuggan för nog är de liiite ljusa) Bra ben o tassar. Välvinkl. fram o bak. Bra kors o svansansättn. Härliga vägvinnande rörelser från alla håll. Välvisad! (Mallig)


Det är vi nöjda med. Nu kanske vi har lite bättre självförtroende till nästa gång.

Jenny och hennes Am. Staff Dundra slog till och vann hela skiten. BIS!!!

Grattis till er. Hon är riktigt fin den damen. Tyvärr var vi inte kvar och såg detta för då hade jag äntligen dragit in till stan för min efterlängtade shopping. Eller till Bergvik rättare sagt. Blev några till par skor. Alltså jag fattar inte. Tror jag köper skor varenda gång jag åker iväg för att handla men jag har aldrig några att sätta på mig. Man kan ju undra om de försvinner ur garderoben på något mystiskt sätt.... Så måste det vara. På hemvägen svängde jag förbi Mc Donalds Mc Drive för att få lite Chicken Nuggets att knapra på under vägen hem. Är ganska många bilar framför så jag sitter väl lite i min egen lilla värld och funderar på lite av varje. Precis innan jag kommer fram till luckan så kommer jag på att jag inte sett någon menyskylt. Men strunt samma, jag vet ju vad jag vill ha. När jag kommer fram till tjejen i luckan så beställer jag mina Nuggets och hon säger lite vänligt: Nästa gång kan du beställa därborta, och pekar lite längre bort. Då kommer jag ju på att det är så man gör. Lägger sin beställning vid menyskylten där det är obemannat. Det har jag väl gjort hundra gånger innan men idag blev det visst hjänsläpp. Inte ens när jag tänkte på den där skylten slog det mig att det är där man beställer.    Så kan det gå. Jag fick iallfall min kyckling tillslut och kunde bege mig hemåt.

Närmast på programmet har vi en lydnadstävling inplanerad. Efter fiaskot i höstas gör vi nu ett nytt försök. Det blir en kvällstävling hemma den 6:e juli.

För övrigt tränar vi saktagående. Inte så himla skojsigt måste jag erkänna men vad gör man? Det finns väl inga genvägar.

Ha en bra vecka!

Avslutar med en bild på Snygg-Myra. (Något yngre)

 


 
 
Ingen bild

Jessica

21 juni 2011 13:38

Du är ju bara bäst Myra! Tur att matte hittade hem iallafall verkar som det kan bli hur som helst på era resor.
Kram till er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Bjord - 13 augusti 2012 22:30

passar väl utmärkt som rubrik denna gång. Var ju ett tag sen sist. Vill iaf för min egen skull om inte annat få in resultatet från vår HKL spår som vi gjorde härom helgen. Uppladdningen blev ju inte helt optimal då lilla hunden 2 veckor innan skar up...

Av Linda Bjord - 8 april 2012 22:29


 Idag var vi i Forshaga och tävlade lydn. klass II. 165,5 p skrapade vi ihop och det räckte till en 2:a plats med 1:a pris. Såå himla skönt. Här kommer poängen:   Platsliggn. 9 FF 9 Läggande 9 Inkalln. 9,5 Rutan 5 Apportering 8 Hopp 8...

Av Linda Bjord - 25 mars 2012 20:01

  Ja, det blev Myra i torsdags den 22:e. Heeeelt otroligt vad fort tiden går. Det borde ju betyda att hon är vuxen nu men jag vet inte det jag. Exempel på att så inte är fallet: En uppspydd strumpa imorse. En utbajsad strumpa på promenaden nu ikvä...

Av Linda Bjord - 28 januari 2012 17:16


..har nu gått sedan min älskade lilla Ali fick somna in. Fortfarande gör det så himla ont i hjärtat att tänka på honom. Saknar honom sååå himla mycket.       Men livet  måste ju gå vidare. Tack och lov har jag ju det svarta lyckopillret som hj...

Av Linda Bjord - 20 november 2011 20:44


Ja, tänk vilka äventyr man kan råka ut för på en alldeles vanlig torsdag. Såhär gick det till: Var ute och rastade hundar i kyrkviken på lunchen när vi blev stoppade av personal från kyrkan. De frågade om vi visste någon med hund som kanske ku...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards